vrijdag 20 februari 2009

slag om leden voor de nieuwe omroepen


Na het nieuws dat de omroep die nog wel eens wat aandacht besteed aan cultuur; LLINK surceance van betaling heeft aangevraagd, kreeg ik vandaag een email van omroep C. Een a.s. zender die, als ik Jeroen Krabbe bij DWDD mag geloven, de Cultuur C hoog heeft zitten. Om toe te kunnen treden tot het publieke bestel moet C vóór 1 april 50.000 leden hebben geworven, zonder in dezelfde problemen te komen als LLINK.
Dus wel leden werven maar niet zoveel geld spenderen aan de werving.
C probeert het met een mailing via Kunsten 92, een belangenvereniging voor kunst, cultuur en erfgoed in Nederland. Met meer dan 410 aangesloten culturele instellingen een lobbyclub van enige importantie.

Het aanbod van omroep C is dan ook niet gespeend van de nodige verlokking voor de culturele sector:
"Via haar wervingscampagne wil C zoveel mogelijk geïnteresseerden persoonlijk benaderen. Help dit te realiseren en maak deel uit van onze campagne. U draagt er natuurlijk direct aan bij dat, zodra C deel uitmaakt van het bestel, er veel meer aandacht is voor kunst en cultuur op radio en tv. Daarnaast gaat een teller lopen voor ieder lid dat u werft via uw organisatie: C maakt als bijdrage in uw wervingskosten € 2,50 (incl. BTW) over voor ieder lid dat zich via de banner aanmeldt. Tenslotte stellen wij een hoofdprijs ter beschikking: u maakt kans op een reportage over uw organisatie, gemaakt door Omroep C!"

Een actie met een hoog Van Kooten & de Bie Met z'n allen voor ons eigen gehalte.