vrijdag 27 maart 2009

Je moet de groeten van de platenindustrie hebben


Zoals al eerder besproken, is de relatie tussen youtube en warnermusic niet de allerhartelijkste. Zoals uit dit artikel van de Volkskrant blijkt, worden nu ook steeds meer amateur muzikanten de dupe van de achtervolgingswaanzin van Warner.
Tel dat op bij dit stuk uit het parool over de extra heffing op ipods (voutje van het ministerie, vergat een regeling te verlengen) en je snapt gelijk hoe hoog de nood in de platenindustrie gestegen is.
Geheel in het verlengde hiervan ligt de sluiting van Last.fm als gratis radiodienst, we moeten gaan betalen. Drie euro om precies te zijn; per maand. Eigenaar CBS dat 280 miljoen betaalde voor Last.fm, wil geld zien en dat komt niet uit de advertentie opbrengsten van deze site.
Bij collega Niels van EHPO wordt ook nog even de dood van de hitlijsten uit de doeken gedaan, wederom pijnlijk duidelijk gemaakt door de actie van geen stijl. Wat overigens nog steeds de enige juiste naam voor deze club is.

De uitspraak van Stan Cornyn (former Warner Music Group executive) uit de vorige posting valt met al dit nieuws nog beter te plaatsen!